Vegetarische gerechten

Koken en eten daar gaat het hier om, lekker gezond en vers. Het is geen blog met speciale menu's, maar gewoon lekker eten.
Koken is leuk en het ontdekken dat je telkens anders kan koken is nog leuker.
Het is een avontuur om met kruiden en specerijen te koken.
kijken over de grens, ik hou ervan om verder te kijken en de maaltijden van 'onze buren' te proberen maar met de middelen uit mijn omgeving.
Veel groenten kruiden en fruit komen uit eigen tuin of van biologische tuinderijen.
Het is een uitdaging voor mij om een recept te maken wat bij mij past met de groenten en kruiden die voor handen zijn.

Veel plezier op mijn blog,

Alida.


What do you want to do ?
New mail
What do you want to do ?
New mail

zondag 15 februari 2015

Mezze van rode bietjes.


Mezze van rode bietjes.

2 rode bieten schillen en met iets olijfolie elke biet apart in aluminiumfolie pakken en in de oven ongeveer één tot anderhalf uur gaar laten worden. 
Na afkoeling in de keukenmachine doen samen met 2 tenen knoflook, scheutje olijfolie, volle lepel honing, theelepel zeezout, scheutje donkere balsamico en drie lepels bio-kwark. 
Even kleinmaken maar niet te lang.
Rooster een handje gehakte amandelen in een droge koekenpan, blijf erbij het gaat heel vlug.
Hak een bosje bieslook fijn en een kleine ui. 

Doe de bietenpuree in een schaal en bestrooi er de ui en de amandelen over. kruimel een kwart feta-kaasje (ik gebruik de geitenfeta altijd uit blik) eroverheen en en tot slot de bieslook en een draai uit de pepermolen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten