Vegetarische gerechten

Koken en eten daar gaat het hier om, lekker gezond en vers. Het is geen blog met speciale menu's, maar gewoon lekker eten.
Koken is leuk en het ontdekken dat je telkens anders kan koken is nog leuker.
Het is een avontuur om met kruiden en specerijen te koken.
kijken over de grens, ik hou ervan om verder te kijken en de maaltijden van 'onze buren' te proberen maar met de middelen uit mijn omgeving.
Veel groenten kruiden en fruit komen uit eigen tuin of van biologische tuinderijen.
Het is een uitdaging voor mij om een recept te maken wat bij mij past met de groenten en kruiden die voor handen zijn.

Veel plezier op mijn blog,

Alida.


What do you want to do ?
New mail
What do you want to do ?
New mail

donderdag 2 juli 2015

Zomersoep van peultjes en room.

Zomersoep van peultjes en room.

Fruit een fijn gesneden ui en twee tenen knoflook in een lepel zonnebloemolie, voeg er een lepel geurige kerrie aan toe. Voeg er een in stukjes gesneden aardappel aan toe en laat even meebakken.
Ondertussen blancheer je twee handen vol jonge peultjes. Blancheer in 1 ltr water ongeveer 5 minuten en zet hierna een vergiet op een schaal en schenk de peultjes hierover uit.
Schenk het kookvocht bij de uien en aardappel. Voeg hieraan kruiden zoals koriander, lavas, marjolein enz. bij.  Pureer met de staafmixer.
Schenk er 200 ml. slagroom bij of voor de liefhebber yoghurt. Laat even tegen de kook aan komen, let op niet echt laten koken! Doe de peultjes erbij en proef, voeg zo nodig zout toe en peper.
Serveer met gesneden peterselie en bieslook.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten