Vegetarische gerechten

Koken en eten daar gaat het hier om, lekker gezond en vers. Het is geen blog met speciale menu's, maar gewoon lekker eten.
Koken is leuk en het ontdekken dat je telkens anders kan koken is nog leuker.
Het is een avontuur om met kruiden en specerijen te koken.
kijken over de grens, ik hou ervan om verder te kijken en de maaltijden van 'onze buren' te proberen maar met de middelen uit mijn omgeving.
Veel groenten kruiden en fruit komen uit eigen tuin of van biologische tuinderijen.
Het is een uitdaging voor mij om een recept te maken wat bij mij past met de groenten en kruiden die voor handen zijn.

Veel plezier op mijn blog,

Alida.


What do you want to do ?
New mail
What do you want to do ?
New mail

woensdag 2 september 2015

Teff- Spelt- brood.



Teff- spelt-brood.

Nodig; 
*500 gr. meelmengsel, 
*maak een mengsel met ± 180 gr Teff, 180 gr volkorenspeltmeel, lijnzaad en zonnebloempitten, sesamzaad, aangevuld met maismeel totaal 500 gram.
25 verse gist of 10 g gedroogde, 
1 th bakpoeder,
1.5 th zout,
30 g berkensuiker of honing,
3 eetl. olijfolie,
4 eieren,
220 ml lauw water.

Maken;
Meng alle ingredienten goed en kneed een soepel deeg, kneed lang en rustig door zodat de massa luchtig en soepel wordt. Zo nodig iets meel toevoegen.

Maak een bolle vorm en leg dit op een ingevet bakblik laat een 1 uur staan rijzen bij 30 graden.

Bakken op 160 graden in 40 minuten.

Van het bakblik nemen en op een rooster laten afkoelen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten