Vegetarische gerechten

Koken en eten daar gaat het hier om, lekker gezond en vers. Het is geen blog met speciale menu's, maar gewoon lekker eten.
Koken is leuk en het ontdekken dat je telkens anders kan koken is nog leuker.
Het is een avontuur om met kruiden en specerijen te koken.
kijken over de grens, ik hou ervan om verder te kijken en de maaltijden van 'onze buren' te proberen maar met de middelen uit mijn omgeving.
Veel groenten kruiden en fruit komen uit eigen tuin of van biologische tuinderijen.
Het is een uitdaging voor mij om een recept te maken wat bij mij past met de groenten en kruiden die voor handen zijn.

Veel plezier op mijn blog,

Alida.


What do you want to do ?
New mail
What do you want to do ?
New mail

woensdag 25 november 2015

Speculaas.

Speculaas van speltbloem.

450g bloem plus extra om te bestuiven
230g rietsuiker, 

350 koude boter in stukjes, 
1.5 th, bakpoeder, 
1,5 dessertlepel speculaaskruiden, 
0,5th zout. iets water.
eidooier, losgeklopt.

Zet de oven aan op 160 graden (hete lucht) anders iets hoger.


Doe alle ingrediĆ«nten in een kom en kneed er een soepel deeg van rol uit op een met bloem bestoven werkblad ongeveer 1 cm dik. 


Beleg een groot bakblik met bakpapier en leg het deeg erop. 

Druk hier en daar een amandel in het deeg en 
bestrijk de koek met losgeklopt ei.

Bakken in 25-30 minuten. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten