Vegetarische gerechten

Koken en eten daar gaat het hier om, lekker gezond en vers. Het is geen blog met speciale menu's, maar gewoon lekker eten.
Koken is leuk en het ontdekken dat je telkens anders kan koken is nog leuker.
Het is een avontuur om met kruiden en specerijen te koken.
kijken over de grens, ik hou ervan om verder te kijken en de maaltijden van 'onze buren' te proberen maar met de middelen uit mijn omgeving.
Veel groenten kruiden en fruit komen uit eigen tuin of van biologische tuinderijen.
Het is een uitdaging voor mij om een recept te maken wat bij mij past met de groenten en kruiden die voor handen zijn.

Veel plezier op mijn blog,

Alida.


What do you want to do ?
New mail
What do you want to do ?
New mail

zondag 13 maart 2016

Paarse raapjes

Paarse raapjes.
Knolletjes in zachtpaars, ze zien er mooi uit, bij het schillen herken ik de geur van koolraap die vroeger werden gekweekt. De oude soort werd bleek-oranje van kleur tijdens het koken. Het is voor mij een uitdaging om smakelijke groenten te serveren met raapjes.

Recept voor twee personen:
1 ui gesnipperd
2 of 3 paarse raapjes geschild en in dunne plakjes,
1 prei in schuine ringen,
scheutje olijfolie of kokosolie,
peper, snufje zout,
1/2 beker zure room,
1 mozzarella kaasje,
oven op 180- 200 graden zetten.

Fruit de ui in olie, voeg de raapjes erbij en laat licht kleuren.
Doe alles in een ovenschaal samen met de prei, maal er zwartte peper over en een snufje zout. Schep de zure room erbij en verdeel de mozzarella erover.
Bakken ± 15 min. totdat het een mooie kleur heeft gekregen.
Op de foto samen met gebakken aardappelen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten