Vegetarische gerechten

Koken en eten daar gaat het hier om, lekker gezond en vers. Het is geen blog met speciale menu's, maar gewoon lekker eten.
Koken is leuk en het ontdekken dat je telkens anders kan koken is nog leuker.
Het is een avontuur om met kruiden en specerijen te koken.
kijken over de grens, ik hou ervan om verder te kijken en de maaltijden van 'onze buren' te proberen maar met de middelen uit mijn omgeving.
Veel groenten kruiden en fruit komen uit eigen tuin of van biologische tuinderijen.
Het is een uitdaging voor mij om een recept te maken wat bij mij past met de groenten en kruiden die voor handen zijn.

Veel plezier op mijn blog,

Alida.


What do you want to do ?
New mail
What do you want to do ?
New mail

maandag 8 oktober 2018

Auberginestoof


Auberginestoof
aubergine’s, uien knoflook, rode paprika, tomaat en geurige kruiden. O.a. koriander geelwortel, paprika komijn peper en Spaanse peper, zeezout.
Blaker de aubergine boven de vlam totdat hij zwart wordt, laat iets koelen en trek de schil eraf, snij de aubergine in blokjes. 
Bak de uien en de overige groenten, doe de aubergine en de kruiden erbij en kook zachtjes gaar. 
Zo nodig wat water toevoegen het moet de consistentie van een dikke saus krijgen. 
Voor de liefhebber een kom uitgelekte gekookte red kidney's of kikkererwten erdoor.
Erbij Basmati rijst gekookt met iets zout en saffraan.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten