Vegetarische gerechten

Koken en eten daar gaat het hier om, lekker gezond en vers. Het is geen blog met speciale menu's, maar gewoon lekker eten.
Koken is leuk en het ontdekken dat je telkens anders kan koken is nog leuker.
Het is een avontuur om met kruiden en specerijen te koken.
kijken over de grens, ik hou ervan om verder te kijken en de maaltijden van 'onze buren' te proberen maar met de middelen uit mijn omgeving.
Veel groenten kruiden en fruit komen uit eigen tuin of van biologische tuinderijen.
Het is een uitdaging voor mij om een recept te maken wat bij mij past met de groenten en kruiden die voor handen zijn.

Veel plezier op mijn blog,

Alida.


What do you want to do ?
New mail
What do you want to do ?
New mail

donderdag 5 mei 2016

Quinoa salade


Quinoa salade

4 pers.
200gr quinoa 
380 ml water
zout
1/2 rode paprika
12 grote groene olijven in plakjes
1 rode ui gesnipperd
2 teentjes knoflook
olijfolie,
citroensap
feta naar smaak
naar keus wat rozijnen of dadels in stukjes, 
bosje drieblad of spinazie
peper, koriander, zout,
Za’atar,
blauwe bloemen van hondsdraf


Was de quinoa in een fijne zeef en kook de quinoa in het water met iets zout in 15 min. gaar en laat koelen.
Meng met de opeenvolgende groenten en kruiden. Meng het citroensap en de olie erdoor en proef. 
Bewaar de Za’atar en de bloemen voor de topping.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten