Vegetarische gerechten

Koken en eten daar gaat het hier om, lekker gezond en vers. Het is geen blog met speciale menu's, maar gewoon lekker eten.
Koken is leuk en het ontdekken dat je telkens anders kan koken is nog leuker.
Het is een avontuur om met kruiden en specerijen te koken.
kijken over de grens, ik hou ervan om verder te kijken en de maaltijden van 'onze buren' te proberen maar met de middelen uit mijn omgeving.
Veel groenten kruiden en fruit komen uit eigen tuin of van biologische tuinderijen.
Het is een uitdaging voor mij om een recept te maken wat bij mij past met de groenten en kruiden die voor handen zijn.

Veel plezier op mijn blog,

Alida.


What do you want to do ?
New mail
What do you want to do ?
New mail

zaterdag 31 januari 2015

Pompoensoep met rode linzen.

Pompoensoep met rode linzen.


Olijfolie, 
6 uien, 
4 tenen knoflook, 
middengrote oranje pompoen Hokeido, 
1 eet Ras el Hanout, 
kootje gemberwortel, 
2ltr groentebouillon, 
200g gewassen rode linzen, 
naar smaak peper en zout.

Bereiden; 
Neem een hele grote soeppan, 
flinke scheut olie erin en de gesneden uien fruiten, 
de knoflook even mee laten fruiten,
De schoongemaakte en geschilde pompoen in stukjes erbij, dan de gember en de specerijen, 
nu de bouillon erbij en zachtjes een minimaal half uur laten koken.
De soep van het vuur af pureren nu de gewassen linzen toevoegen en minstens 20 minuten laten koken. 
Naar smaak zout en peper toevoegen.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten